Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Magyarcsanádi adománygyűjtés 

A Magyarcsanádi Református Általános Iskola és Óvoda tanévnyitóján átadásra kerültek a Magyar Református Szeretetszolgálat által gyűjtött adományok. Júniusi családi napunkon mi is csatlakoztunk ehhez a kezdeményezéshez, így könnyítettük a rászoruló gyermekek tanévkezdését. Felajánlásaikat ezúton is hálásan köszönjük!
 
 Néhány fotó az adományok átadásáról:
2f262af6 464e 4ad1 aea1 9f47e761e105
92f7b391 4e46 4f57 8125 87bae0662dc2
e1b4855a e903 4319 8d42 ac74827c1e0d
cf0886ed d693 4ae1 9042 5058a80d5fec
07f6d555 7a26 499c b829 1f50815175de
2024.06.01-én megrendezésre került

a Clarisseum Református Óvoda CSALÁDI MATINÉJA az újrahasznosítás jegyében, ahol adománygyűjtéssel járulhattak hozzá a magyarcsanádi családok iskolakezdéséhez az adakozni kívánó résztvevők.

Az önfeledt móka, kacagás és vidámságon kívül okosodhattak és tanulhattak is a gyermekek a délelőtt folyamán a környezetvédelemről, szelektív hulladékgyűjtés fontosságáról és egyéb érdekességről a témával kapcsolatban.
Csodás élményekkel gazdagodhattak a részt vevő családok és gyermekek.
 

INGYENES ÓVODAI ÉTKEZTETÉS

Kivonat a CLARISSEUM REFORMÁTUS ÓVODA Szervezeti Működési Szabályzatából:

„A 2015. évi LXIII. törvény, amely a gyermekek óvodai ingyenes étkeztetésének
kiterjesztéséről rendelkezik a következőket határozza meg:
A gyermekétkeztetés során az  intézményi térítési díj 100%-át normatív kedvezményként kell
biztosítani az óvodai nevelésben részesülő gyermek után, ha
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
- tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy olyan családban él, amelyben tartósan beteg vagy
fogyatékos gyermeket nevelnek,
- olyan családban él, amelyben három vagy több gyermeket nevelnek,
- olyan családban él, amelyben a  szülő nyilatkozata alapján az  egy főre jutó havi jövedelem
összege nem haladja meg a  kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval,
munkavállalói, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal csökkentett összegének 130%-át
(2023. december 1-től 230.649- Ft),vagy
-nevelésbe vették.
A felsorolt kitételek teljesüléséről minden gyermek szülője a 328/2011.
Kormányrendelet 6. mellékletében kiadott nyilatkozatot köteles tenni, melynek tartalmát az
intézmény nem ellenőrizheti.”

A nyilatkozat nyomtatványok kitöltési segédlettel
a szülői értekezleten lesznek kiadva!

Visszaérkezési határidő: 2024. szeptember 15. vasárnap
A határidő elmulasztása esetén a leadás napjáig fizetnie kell az étkezésért!
Kérem együttműködésüket, tisztelettel:

Szabó Zoltán György
igazgató
Szeged, 2024. szeptember 1.

KÖZZÉTÉTELI LISTA

2024-2025. nevelési év
Óvodapedagógusok száma

Óvodapedagógusok száma

A Clarisseum Református Óvoda óvodapedagógusainak száma:

9 fő
Óvodapedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

Óvodapedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

Felsőfokú végzettségű, főállású óvodapedagógus:
8 fő
Felsőfokú végzettségű, szakvizsgát tett, főállású, vezető óvodapedagógus:
1 fő
Pedagógiai munkát közvetlenül segítők

Pedagógiai munkát közvetlenül segítők

Összesen:
7 fő
Dajka:
5 fő
Óvodatitkár:
1 fő
Pedagógiai asszisztens:
1 fő
Pedagógiai munkát közvetlenül segítők szakképzettsége

Pedagógiai munkát közvetlenül segítők szakképzettsége

Dajka szakképesítéssel rendelkező, főállású dajka:
5 fő
Pedagógus szakképesítéssel rendelkező pedagógiai asszisztens:
1 fő
Érettségivel rendelkező óvodatitkár:
1 fő
Egyéb dolgozó

Egyéb dolgozó

Egyéb középfokú végzettséggel rendelkező, udvaros-karbantartó:
1 fő
Konyhai dolgozó, dajka képesítéssel:
1 fő
Óvodai csoportok

Óvodai csoportok

Óvodai csoportok száma:
4 csoport

Csoportok gyermeklétszáma:
1. Szivárvány csoport: 30 fő
2. Halacska csoport: 30 fő
3. Virág csoport: 23, fő
4. Bárány csoport: 30 fő
Óvodai nevelési év rendje

Óvodai nevelési év rendje

Nevelési év : 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
Tervezett, kezdeményezett tevékenységek: 2024.szept. 1.– 2025. jún.6.
Őszi szünet: 2024. október 28. – november 3. vasárnap
A munkanapokon óvodánk nyitva tart, gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Téli szünet: 2024. december 23. hétfő – 2025. január 3. péntek
Óvodánk 2024. december 23. és 2025. január 1. között zárva tart,
2025. január 2-án, 3-án (cs, p) gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a
megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Tavaszi szünet: 2025. április 17. csütörtök – április 27. vasárnap
2025. április 17-én (cs), április 22 - 25 óvodánk nyitva tart, gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Nyári takarítási szünet: 2025. július 21. - augusztus 17. Leállás utáni nyitás 2025. augusztus 18. Az óvodában leállás alatt gyermekek nem tartózkodhatnak.
Videó

DigiMini kutatás – Változó gyermekek

Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.

A mai óvodások számára feltehetően a felnőtté válás egyik, ha nem a legfontosabb kulcseseménye a mobiltelefon és internet birtokba vétele, a saját eszköz, ami ott van a tinédzsereknél és a felnőtteknél egyaránt, ami az ovisok számára a vágy „titokzatos tárgya”, de amely egyszersmind aktuális ellenség is, hiszen bizonyos fokig elszakítja őket a nagyobb testvérektől és – főleg – saját szüleiktől.

A kora gyermekkori nevelésnek választ kell adnia a digitalizációval összefüggő komplex problémákra is, hiszen a gyermekek születésük óta a digitális médiakörnyezetben élnek; a kérdés az, hogyan lehet – az életkori sajátosságokat, az óvodai adottságokat és a megváltozott otthoni környezetet is figyelembe véve – felkészíteni a felnőtteket – szülőket és óvodapedagógusokat – a digitalizációval összefüggő fejlesztés-nevelési, pedagógiai kihívásokra. A tiltás soha nem lehet megoldás. A megoldás a tudatos, biztonságos, védett használatban rejlik.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében 2022-ben elvégzett kutatás során az óvodapedagógusokkal és óvodavezetőkkel készültek interjúk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk, hogyan lehet támogatni az óvodákat és az óvodapedagógusokat abban, hogy – a családokkal együttműködve – felkészítsék a gyermekeket a digitális környezet lehetőségeire és kockázataira. Ezekből az interjúkból az is kiderült, hogy az óvodás csoportok összetétele megváltozott, más típusú gyermekek érkeznek az intézményekbe, mint évekkel ezelőtt. Sokkal több nehézséggel kell az óvodapedagógusoknak szembe nézniük. Ezek közül néhány:

  • Jellemző a beszoktatáskori önállóság nagyfokú elmaradása, gyakori a szobatisztaság teljes, illetve részleges hiánya.
  • Az óvodapedagógusok szocializációs és alapvető étkezési nehézségekről számolnak be, nem tudják megfelelően használni a gyermekek az evőeszközöket.
  • Jelentősen megnőtt a korai óvodáskorú (3-4 éves) gyermekekre vonatkozó szakértői vizsgálatkérések száma, megnőtt a beilleszkedési, tanulási -és magatartási zavarral (BTM) diagnosztizáltak, és szignifikáns módon emelkedett a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, sőt az eltérő fejlődésű gyermekek száma is.
  • Megkésett beszédfejlődés, kommunikációs nehézségek a beszédészlelés és beszédértés elmaradása, mindezt a kötelező, háromévesek körében végzett logopédiai szűrővizsgálatok adatai -Kommunikatív Fejlődési Adattár (KOFA)- is alátámasztják.
  • A gyermekeket:
  • a figyelem, és a koncentráció nagymértékű csökkenése,
  • a türelmetlenség,
  • a kisebb monotóniatűrés,
  • a régebben ilyen mértékben ismeretlen indulatosság, konfliktusok generálása és
  • nagyfokú hangosság jellemzi.
  • Nem szárnyal a fantáziájuk, mivel sokat ülnek képernyő előtt.
  • Megfigyelhető a kézügyesség romlása is.
  • Érzékelhető a mesedeficit, ölbeli játékok, ringatók elmaradása, az együtt játszás hiánya.
  • Megváltozott a gyermekek mesékhez való viszonya is a televíziós és internetes mesenézés, valamint a hangoskönyvek miatt.
  • Az óvodapedagógusoknak több eszközt kell bevetniük, hogy fenntartsák a figyelmet, és „ingergazdagabbá” tegyék a meséket (dramatizálás, bábok, eszközök használata stb.)

 

Az eredményekről bővebben a kutatás összefoglalójában: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini2/

Vissza