Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Magyarcsanádi adománygyűjtés 

A Magyarcsanádi Református Általános Iskola és Óvoda tanévnyitóján átadásra kerültek a Magyar Református Szeretetszolgálat által gyűjtött adományok. Júniusi családi napunkon mi is csatlakoztunk ehhez a kezdeményezéshez, így könnyítettük a rászoruló gyermekek tanévkezdését. Felajánlásaikat ezúton is hálásan köszönjük!
 
 Néhány fotó az adományok átadásáról:
2f262af6 464e 4ad1 aea1 9f47e761e105
92f7b391 4e46 4f57 8125 87bae0662dc2
e1b4855a e903 4319 8d42 ac74827c1e0d
cf0886ed d693 4ae1 9042 5058a80d5fec
07f6d555 7a26 499c b829 1f50815175de
2024.06.01-én megrendezésre került

a Clarisseum Református Óvoda CSALÁDI MATINÉJA az újrahasznosítás jegyében, ahol adománygyűjtéssel járulhattak hozzá a magyarcsanádi családok iskolakezdéséhez az adakozni kívánó résztvevők.

Az önfeledt móka, kacagás és vidámságon kívül okosodhattak és tanulhattak is a gyermekek a délelőtt folyamán a környezetvédelemről, szelektív hulladékgyűjtés fontosságáról és egyéb érdekességről a témával kapcsolatban.
Csodás élményekkel gazdagodhattak a részt vevő családok és gyermekek.
 

INGYENES ÓVODAI ÉTKEZTETÉS

Kivonat a CLARISSEUM REFORMÁTUS ÓVODA Szervezeti Működési Szabályzatából:

„A 2015. évi LXIII. törvény, amely a gyermekek óvodai ingyenes étkeztetésének
kiterjesztéséről rendelkezik a következőket határozza meg:
A gyermekétkeztetés során az  intézményi térítési díj 100%-át normatív kedvezményként kell
biztosítani az óvodai nevelésben részesülő gyermek után, ha
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
- tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy olyan családban él, amelyben tartósan beteg vagy
fogyatékos gyermeket nevelnek,
- olyan családban él, amelyben három vagy több gyermeket nevelnek,
- olyan családban él, amelyben a  szülő nyilatkozata alapján az  egy főre jutó havi jövedelem
összege nem haladja meg a  kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval,
munkavállalói, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal csökkentett összegének 130%-át
(2023. december 1-től 230.649- Ft),vagy
-nevelésbe vették.
A felsorolt kitételek teljesüléséről minden gyermek szülője a 328/2011.
Kormányrendelet 6. mellékletében kiadott nyilatkozatot köteles tenni, melynek tartalmát az
intézmény nem ellenőrizheti.”

A nyilatkozat nyomtatványok kitöltési segédlettel
a szülői értekezleten lesznek kiadva!

Visszaérkezési határidő: 2024. szeptember 15. vasárnap
A határidő elmulasztása esetén a leadás napjáig fizetnie kell az étkezésért!
Kérem együttműködésüket, tisztelettel:

Szabó Zoltán György
igazgató
Szeged, 2024. szeptember 1.

KÖZZÉTÉTELI LISTA

2024-2025. nevelési év
Óvodapedagógusok száma

Óvodapedagógusok száma

A Clarisseum Református Óvoda óvodapedagógusainak száma:

9 fő
Óvodapedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

Óvodapedagógusok iskolai végzettsége, szakképzettsége

Felsőfokú végzettségű, főállású óvodapedagógus:
8 fő
Felsőfokú végzettségű, szakvizsgát tett, főállású, vezető óvodapedagógus:
1 fő
Pedagógiai munkát közvetlenül segítők

Pedagógiai munkát közvetlenül segítők

Összesen:
7 fő
Dajka:
5 fő
Óvodatitkár:
1 fő
Pedagógiai asszisztens:
1 fő
Pedagógiai munkát közvetlenül segítők szakképzettsége

Pedagógiai munkát közvetlenül segítők szakképzettsége

Dajka szakképesítéssel rendelkező, főállású dajka:
5 fő
Pedagógus szakképesítéssel rendelkező pedagógiai asszisztens:
1 fő
Érettségivel rendelkező óvodatitkár:
1 fő
Egyéb dolgozó

Egyéb dolgozó

Egyéb középfokú végzettséggel rendelkező, udvaros-karbantartó:
1 fő
Konyhai dolgozó, dajka képesítéssel:
1 fő
Óvodai csoportok

Óvodai csoportok

Óvodai csoportok száma:
4 csoport

Csoportok gyermeklétszáma:
1. Szivárvány csoport: 30 fő
2. Halacska csoport: 30 fő
3. Virág csoport: 23, fő
4. Bárány csoport: 30 fő
Óvodai nevelési év rendje

Óvodai nevelési év rendje

Nevelési év : 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
Tervezett, kezdeményezett tevékenységek: 2024.szept. 1.– 2025. jún.6.
Őszi szünet: 2024. október 28. – november 3. vasárnap
A munkanapokon óvodánk nyitva tart, gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Téli szünet: 2024. december 23. hétfő – 2025. január 3. péntek
Óvodánk 2024. december 23. és 2025. január 1. között zárva tart,
2025. január 2-án, 3-án (cs, p) gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a
megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Tavaszi szünet: 2025. április 17. csütörtök – április 27. vasárnap
2025. április 17-én (cs), április 22 - 25 óvodánk nyitva tart, gyermeklétszám szerinti összevont csoporttal működik. A fenntartó döntése szerint amennyiben a gyermeklétszám nem éri el a 10 főt, úgy a megjelölt napokon az óvoda zárva tart.
Nyári takarítási szünet: 2025. július 21. - augusztus 17. Leállás utáni nyitás 2025. augusztus 18. Az óvodában leállás alatt gyermekek nem tartózkodhatnak.
Videó

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza